Posted by on 11 sierpnia 2018

Tajemnicą ludzi aktywnych i twórczych, a przy tym harmonijnych i zrównoważonych, może być po prostu zdyscyplinowanie, opanowania potrzeby seksualnej i wyznaczenie jej właściwego miejsca wśród innych potrzeb, może nawet podporządkowanie jej innym potrzebom, co Umożliwia właściwa człowiekowi zdolność świadomej regulacji potrzeb i fizjologiczna niekonieczność potrzeby seksualnej. Zauważmy przy tym, że biografie wybitnych ludzi bynajmniej nie. Skłaniają do podejrzewania ich o jakąś atrofię seksualizmu (np. Dumas ojciec lub Napoleon). Przeciwnie, byli to zwykli ludzie i pod tym względem dynamiczni, sposób zaś dawania sobie rady z napięciami seksualny nosił na sobie piętno właściwego im stylu życiowego – był okazyjny, harmonijny i zrównoważony lub przeciwnie, burzliwy, chaotyczny i przypadkowy. Przeciw koncepcji sublimacji potrzeby seksualnej przemawia również ciekawa uwaga zrobiona przez K. Imielińskiego przy omawianiu przypadku po kastracyjnego zespołu psychoendokrynologicznego (1961). Pisze on, że obniżenie siły popędu płciowego jest odwrotnie proporcjonalne do stopnia inteligencji osobnika. U ludzi z wysoką kulturą ducha i wysokim stopniem inteligencji, osłabienie popędu płciowego (po kastracji. przyp. mój, K. O. ) następuje powoli i nie jest znaczne. Ludzie prymitywni reagują na kastrację szybkim i silnym osłabieniem popędu. Autor wprawdzie nie podaje, na czym opiera swoje wnioski, na jakiej ilości badań, jakimi metodami prowadzonych badań, wniosek ten jednak jest zbieżny z opinią w tej sprawie innych klinicystów i jeśli nawet tylko w kilku wypadkach tak się zdarzyło, to już wystarczy, aby (podważyć koncepcję sublimacji, według której: Skutek kastracji powinien być wręcz odwrotny – powinna ona prowadzić do zaniku napięć seksualnych właśnie u tych z wysoką kulturą ducha, jako mających większe szanse aktywności sublimacyjnej. Jeszcze trudniej przyjąć socjologiczny dowód słuszności koncepcji sublimacji, sprowadzający polityczną aktywność całych społeczeństw do tego, co określa się jako ascetyczne spiętrzenie energii popędowych i ich społeczne skanalizowanie do kilku nielicznych tego typu możliwości działania (Schelsky 1959, s. 241). Przede wszystkim wydaje się, że z samego stwierdzenia korelacji między ograniczeniami seksualnymi a prężnością polityczną nie wynika wniosek o zależność i tej sytuacji politycznej od zaspokojenia seksualnego obywateli państwa, wiemy przecież, od jak wielu zupełnie poza psychicznych czynników zależy to, czy jakieś społeczeństwo wykaże mniejszy lub większy dynamizm polityczny. Grają tu zasadniczą rolę warunki ekonomiczne, geograficzne, historyczne, tradycje narodu itp [podobne: półpasiec leczenie jak długo, usg jamy brzusznej olsztyn, zakład rehabilitacji leczniczej ]

Powiązane tematy z artykułem: półpasiec leczenie jak długo usg jamy brzusznej olsztyn zakład rehabilitacji leczniczej

Posted by on 11 sierpnia 2018

Tajemnicą ludzi aktywnych i twórczych, a przy tym harmonijnych i zrównoważonych, może być po prostu zdyscyplinowanie, opanowania potrzeby seksualnej i wyznaczenie jej właściwego miejsca wśród innych potrzeb, może nawet podporządkowanie jej innym potrzebom, co Umożliwia właściwa człowiekowi zdolność świadomej regulacji potrzeb i fizjologiczna niekonieczność potrzeby seksualnej. Zauważmy przy tym, że biografie wybitnych ludzi bynajmniej nie. Skłaniają do podejrzewania ich o jakąś atrofię seksualizmu (np. Dumas ojciec lub Napoleon). Przeciwnie, byli to zwykli ludzie i pod tym względem dynamiczni, sposób zaś dawania sobie rady z napięciami seksualny nosił na sobie piętno właściwego im stylu życiowego – był okazyjny, harmonijny i zrównoważony lub przeciwnie, burzliwy, chaotyczny i przypadkowy. Przeciw koncepcji sublimacji potrzeby seksualnej przemawia również ciekawa uwaga zrobiona przez K. Imielińskiego przy omawianiu przypadku po kastracyjnego zespołu psychoendokrynologicznego (1961). Pisze on, że obniżenie siły popędu płciowego jest odwrotnie proporcjonalne do stopnia inteligencji osobnika. U ludzi z wysoką kulturą ducha i wysokim stopniem inteligencji, osłabienie popędu płciowego (po kastracji. przyp. mój, K. O. ) następuje powoli i nie jest znaczne. Ludzie prymitywni reagują na kastrację szybkim i silnym osłabieniem popędu. Autor wprawdzie nie podaje, na czym opiera swoje wnioski, na jakiej ilości badań, jakimi metodami prowadzonych badań, wniosek ten jednak jest zbieżny z opinią w tej sprawie innych klinicystów i jeśli nawet tylko w kilku wypadkach tak się zdarzyło, to już wystarczy, aby (podważyć koncepcję sublimacji, według której: Skutek kastracji powinien być wręcz odwrotny – powinna ona prowadzić do zaniku napięć seksualnych właśnie u tych z wysoką kulturą ducha, jako mających większe szanse aktywności sublimacyjnej. Jeszcze trudniej przyjąć socjologiczny dowód słuszności koncepcji sublimacji, sprowadzający polityczną aktywność całych społeczeństw do tego, co określa się jako ascetyczne spiętrzenie energii popędowych i ich społeczne skanalizowanie do kilku nielicznych tego typu możliwości działania (Schelsky 1959, s. 241). Przede wszystkim wydaje się, że z samego stwierdzenia korelacji między ograniczeniami seksualnymi a prężnością polityczną nie wynika wniosek o zależność i tej sytuacji politycznej od zaspokojenia seksualnego obywateli państwa, wiemy przecież, od jak wielu zupełnie poza psychicznych czynników zależy to, czy jakieś społeczeństwo wykaże mniejszy lub większy dynamizm polityczny. Grają tu zasadniczą rolę warunki ekonomiczne, geograficzne, historyczne, tradycje narodu itp [podobne: półpasiec leczenie jak długo, usg jamy brzusznej olsztyn, zakład rehabilitacji leczniczej ]

Powiązane tematy z artykułem: półpasiec leczenie jak długo usg jamy brzusznej olsztyn zakład rehabilitacji leczniczej