Posted by on 15 kwietnia 2018

Tajemnicą ludzi aktywnych i twórczych, a przy tym harmonijnych i zrównoważonych, może być po prostu zdyscyplinowanie, opanowania potrzeby seksualnej i wyznaczenie jej właściwego miejsca wśród innych potrzeb, może nawet podporządkowanie jej innym potrzebom, co Umożliwia właściwa człowiekowi zdolność świadomej regulacji potrzeb i fizjologiczna „niekonieczność” potrzeby seksualnej. Zauważmy przy tym, że biografie wybitnych ludzi bynajmniej nie. Skłaniają do podejrzewania ich o jakąś atrofię seksualizmu (np. Dumas ojciec lub Napoleon). Przeciwnie, byli to zwykli ludzie i pod tym względem dynamiczni, sposób zaś dawania sobie rady z napięciami seksualny nosił na sobie piętno właściwego im „stylu życiowego” – był okazyjny, harmonijny i zrównoważony lub przeciwnie, burzliwy, chaotyczny i przypadkowy. Przeciw koncepcji sublimacji potrzeby seksualnej przemawia również ciekawa uwaga zrobiona przez K. Imielińskiego przy omawianiu przypadku po kastracyjnego zespołu „psychoendokrynologicznego” (1961). Pisze on, że obniżenie siły popędu płciowego jest odwrotnie proporcjonalne do stopnia inteligencji osobnika. U ludzi z wysoką kulturą ducha i wysokim stopniem inteligencji, osłabienie popędu płciowego (po kastracji. przyp. mój, K. O. ) następuje powoli i nie jest znaczne. Ludzie prymitywni reagują na kastrację szybkim i silnym osłabieniem popędu. Autor wprawdzie nie podaje, na czym opiera swoje wnioski, na jakiej ilości badań, jakimi metodami prowadzonych badań, wniosek ten jednak jest zbieżny z opinią w tej sprawie innych klinicystów i jeśli nawet tylko w kilku wypadkach tak się zdarzyło, to już wystarczy, aby (podważyć koncepcję sublimacji, według której: Skutek kastracji powinien być wręcz odwrotny – powinna ona prowadzić do zaniku napięć seksualnych właśnie u tych „z wysoką kulturą ducha”, jako mających większe szanse aktywności sublimacyjnej. Jeszcze trudniej przyjąć socjologiczny dowód słuszności koncepcji „sublimacji”, sprowadzający polityczną aktywność całych społeczeństw do tego, co określa się jako „ascetyczne spiętrzenie energii popędowych i ich społeczne skanalizowanie do kilku nielicznych tego typu możliwości działania” (Schelsky 1959, s. 241). Przede wszystkim wydaje się, że z samego stwierdzenia korelacji między ograniczeniami seksualnymi a prężnością polityczną nie wynika wniosek o zależność i tej sytuacji politycznej od zaspokojenia seksualnego obywateli państwa, wiemy przecież, od jak wielu zupełnie poza psychicznych czynników zależy to, czy jakieś społeczeństwo wykaże mniejszy lub większy dynamizm polityczny. Grają tu zasadniczą rolę warunki ekonomiczne, geograficzne, historyczne, tradycje narodu itp [podobne: Zabawy dla dzieci z autyzmem, fizjoterapeuta, endokrynolog Wrocław ]

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*


Powiązane tematy z artykułem: endokrynolog Wrocław fizjoterapeuta Zabawy dla dzieci z autyzmem

Posted by on 15 kwietnia 2018

Tajemnicą ludzi aktywnych i twórczych, a przy tym harmonijnych i zrównoważonych, może być po prostu zdyscyplinowanie, opanowania potrzeby seksualnej i wyznaczenie jej właściwego miejsca wśród innych potrzeb, może nawet podporządkowanie jej innym potrzebom, co Umożliwia właściwa człowiekowi zdolność świadomej regulacji potrzeb i fizjologiczna „niekonieczność” potrzeby seksualnej. Zauważmy przy tym, że biografie wybitnych ludzi bynajmniej nie. Skłaniają do podejrzewania ich o jakąś atrofię seksualizmu (np. Dumas ojciec lub Napoleon). Przeciwnie, byli to zwykli ludzie i pod tym względem dynamiczni, sposób zaś dawania sobie rady z napięciami seksualny nosił na sobie piętno właściwego im „stylu życiowego” – był okazyjny, harmonijny i zrównoważony lub przeciwnie, burzliwy, chaotyczny i przypadkowy. Przeciw koncepcji sublimacji potrzeby seksualnej przemawia również ciekawa uwaga zrobiona przez K. Imielińskiego przy omawianiu przypadku po kastracyjnego zespołu „psychoendokrynologicznego” (1961). Pisze on, że obniżenie siły popędu płciowego jest odwrotnie proporcjonalne do stopnia inteligencji osobnika. U ludzi z wysoką kulturą ducha i wysokim stopniem inteligencji, osłabienie popędu płciowego (po kastracji. przyp. mój, K. O. ) następuje powoli i nie jest znaczne. Ludzie prymitywni reagują na kastrację szybkim i silnym osłabieniem popędu. Autor wprawdzie nie podaje, na czym opiera swoje wnioski, na jakiej ilości badań, jakimi metodami prowadzonych badań, wniosek ten jednak jest zbieżny z opinią w tej sprawie innych klinicystów i jeśli nawet tylko w kilku wypadkach tak się zdarzyło, to już wystarczy, aby (podważyć koncepcję sublimacji, według której: Skutek kastracji powinien być wręcz odwrotny – powinna ona prowadzić do zaniku napięć seksualnych właśnie u tych „z wysoką kulturą ducha”, jako mających większe szanse aktywności sublimacyjnej. Jeszcze trudniej przyjąć socjologiczny dowód słuszności koncepcji „sublimacji”, sprowadzający polityczną aktywność całych społeczeństw do tego, co określa się jako „ascetyczne spiętrzenie energii popędowych i ich społeczne skanalizowanie do kilku nielicznych tego typu możliwości działania” (Schelsky 1959, s. 241). Przede wszystkim wydaje się, że z samego stwierdzenia korelacji między ograniczeniami seksualnymi a prężnością polityczną nie wynika wniosek o zależność i tej sytuacji politycznej od zaspokojenia seksualnego obywateli państwa, wiemy przecież, od jak wielu zupełnie poza psychicznych czynników zależy to, czy jakieś społeczeństwo wykaże mniejszy lub większy dynamizm polityczny. Grają tu zasadniczą rolę warunki ekonomiczne, geograficzne, historyczne, tradycje narodu itp [podobne: Zabawy dla dzieci z autyzmem, fizjoterapeuta, endokrynolog Wrocław ]

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*


Powiązane tematy z artykułem: endokrynolog Wrocław fizjoterapeuta Zabawy dla dzieci z autyzmem

SimpleShift from ThemeShift - WordPress